woensdag 9 juli 2014

Tegenstelling

Mooi hoe vaak ik tegenstellingen tegen kom in de natuur.

Hier is het de kaardebol.
Aan de ene kant nodigen de teer paarse bloemetjes 
uit tot een lieflijk strelen.
Maar blad en stengel laten een heel ander beeld zien.
Beide zijn voorzien van akelige weerhaakjes, waar niets aai-baars aan zit.

Het is niet de enige tegenstelling deze week.
Ook buiten de natuur manifesteert zich een apart fenomeen.

Zomer

Wat heb ik lang uitgekeken naar dit seizoen.
Het zijn vooral de lange avonden en het heerlijk buiten zijn dat me aanspreekt.
Zwoele avonden en bij ietsje minder weer op de fiets of met de benenwagen nog een rondje om.

Maar deze zomer is dat anders.
Vrijwillig kies ik er voor telkens weer naar binnen te trekken en me te nestelen voor de beeldbuis. En met mij ongetwijfeld miljoenen anderen.
Bizar hoeveel invloed een partijtje voetbal heeft.

Alleen vandaag - de avond van de halve finale - is het niet zo gek dat we naar binnen gaan. Het is gewoon herfst.

Wel vraag ik me daarbij stilletjes af of de natuur misschien door ons van slag is.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten