zaterdag 28 juni 2014

Waterjuffers

Waterjuffers is de titel van een foto die ik tijdens een voorgaand Oerol neem.
Thuis bewerk ik de foto.
Ik zie er een rivierloop in waaromheen waterjuffers dansen.

Het beeld roept bij mij het volgende gedichtje op

Waterjuffers

Waterjuffers komen samen
langs de loop 
van de rivier

IJler
steeds ijler
dansen waterjuffers 
naar de bron


De foto - keurig ingelijst - is op dit moment te vinden in de consistorie van het kerkje in Oudesluis.
Ter gelegenheid van de Zijper kunstroute is aan diverse kunstenaars gevraagd een of meerdere werken beschikbaar te stellen voor een veiling (bij inschrijving).
De kunstenaars rekenen een bodemprijs.
Om gelden te genereren doet de stichting Zijper kunstroute daar een percentage bovenop.
Dit bedrag geldt als vertrekpunt voor de bieder.
Zo hoopt zij bezoekers te bewegen de Kunstroute te volgen en de stichting te ondersteunen.
Bieden op waterjuffers kan vanaf € 50,-.


Heb je interesse, neem dan een kijkje op www.kunstroutezijpe.nl.

N.B.
Ik vind het ontzettend leuk dat ik in Oudesluis ' hang' . Het is het dorp waar ik geboren en getogen ben.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten